2006年6月24日星期六

UNDER THE IRON SEA


買了 KEANE 的新碟 UNDER THE IRON SEA。初聽之下,感覺不錯。有機會再詳談。

倒是,在買了普通版後才知道有附DVD的特別版。一般的MV未必吸引我,但這大碟的主打歌《Atlantic》的MV必看。雖然導演Irvine Welsh是初次執導,但他大有來頭--他是電影《Trainspotting》的原作者。


I hope all my days will be lit by your face
I hope all the years will hold tight our promises

我渴望我的日子被妳的臉龐照亮
我渴望一直能緊守我們的承諾

I don't want to be old and sleep alone
An empty house is not a home

我不想老去,獨個兒睡
空洞的房子不是一個家

I don't want to be old and feel afraid
I don't want to be old and sleep alone
An empty house is not a home

我不想老去,感到害怕
我不想老去,獨個兒睡
空洞的房子不是一個家

I don't want to be old and feel afraid

我不想老去,感到害怕

And if I need anything at all
I need a place that's hidden in the deep
Where lonely angels sing you to your sleep
Though all the world is broken

如果我要某東西
我需要一個隱藏在深處的地方
一個寂寞的天使們哼著安眠曲的地方
縱使世界已經破碎

I need a place where I can make my bed
A lover's lap where I can lay my head
Cos now the room is spinning

我需要一個地方讓我整理床舖
可以讓我安枕在戀人的膝上
因為現在房間在旋轉

The day's beginning

白天正在開始




我們都害怕孤獨,   
   我們都感到孤獨。


--------------
Intro和初段是這四個chord:
Bmaj7 E Bb7 Ebm

沒有留言:

發佈留言